Tuesday, 8 January 2019

UNIT 2 -SIXTH GRADE: "FRIENDS FROM AROUND THE WORLD"

FINAL TASKS/ TAREAS FINALES

1.-WRITTEN- Comment on the blog "EXPRESS THINGS" about their experiences during the Erasmus week. ESCRITA: Comentario en el blog de la clase sobre su experiencia durante la semana Erasmus. 
Read the comments on the link.  Leer los comentarios en el link
                    
2-. ORAL- Team work- Masterchef - Diálogo master chef (en Grupo) 


                                                   

CONTENTS/ CONTENIDOS 

Vocabulary about languages and nacionalities. Vocabulario relativo a nacionalidades y lenguajes. Expresing quantity, packaging ( tin, can, jar, bottle,et..) and the origin./ Expresión de la cantidad (kilos, litros) y el continente (envases) origen y procedencia
There is/ there are.... countables and uncountales (some/any)  contables e incontables (uso de some, any)


ASSESSMENT/ VALORACIÓN

The lack of time due to the teacher's absence, forced us to change some of the tasks that had been planned for this unit.
WRITTEN TASK:- Team work. Poster about a country in our Erasmus project. It was deleted and in its place the one that was planned as an extension task was carried out: Publication of a comment on the blog. Despite the change, there were many students who did not complete this task.
The oral task was more motivating and was completed by practically all students, only three students did not participate in the dialogue "Masterchef", one student who was ill and two others who did not have time to prepare it. The dialogues are very well.


Debido a la falta de tiempo por la baja de la maestra fue necesario cambiar algunas de las tareas que inicialmente habían sido previstas para esta unidad.  
TAREA  ESCRITA -Trabajo en equipo, Póster sobre uno de los países socios del proyecto Erasmus. Se suprimió y en su lugar se realizó la que estaba prevista como tarea de ampliación: Publicación de un comentario en el blog. A pesar del cambio hubo muchos alumnos que no completaron esta tarea. 
La tarea oral fue más motivadora y fue completada por la práctica totalidad del alumnado, tan sólo tres alumna/os no participaron en el diálogo "Masterchef", una alumna que estaba enferma y otros dos que no tuvieron tiempo de prepararlo. Los diálogos han salido muy bien.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.