Tuesday, 8 January 2019

UNIT 2- FIFTH GRADE: "AMAZING ANIMALS"

FINAL TASKS/ TAREAS FINALES



1- WRITTEN: Worksheet "My amazing animal"  ESCRITA: Cumplimentar una ficha sobre un animal. 








2- ORAL: " Guess the animal". Dialogue in pairs or threes, they must prented to play a game describing animals and friends have to guess the animal. Diálogo en parejas o tríos en que  deben simular jugar para adivinar de que animal habla su compañero a través de las pistas que le ofrece.

3-EXTENSION TASK - Prepare an oral exposition about your petTAREA DE AMPLIACIÓN:  Preparar una presentación para hablar sobre su mascota en clase. 

CONTENTS/ CONTENIDOS 

1-Vocabulary about animals, parts of their bodies, peculiarities, movements, places where they live, etc.- Vocabulario relativo a relativo a animales, características físicas de animales, partes del cuerpo, movimientos que realizan, lugares donde habitan. 
2-Describing habilities(birds can fly) , describing animals (it has got/ it hasn’t got, it is a ....), position of adjectives  Descripción de habilidades (birds can fly) Posición de adjetivos. Descripción de animales (it has got/ it hasn’t got,  it is a…. 
3.-Comparative more....than, -er....than / comparativos



ASSESSMENT/ VALORACIÓN


In the 5th grade classes this unit was developed acceptably despite the absence of the teacher. This absence motivated that   some students did not  have enough time to complete all of the proposed tasks and some of the tasks delivered did not correspond exactly to what was required.

As an example I will mention that for the written task "My amazing animal", it was asked to investigate about a strange animal that could surprise our classmates, but some students chose a common animal making their task easier. As for the dialogue in pairs, they were asked to invent a game in which they tried to guess an  animal using some clues  but in some dialogues the main topic were everybody pets or  favorite animals.
En las aulas de 5º esta unidad se ha desarrollado aceptablemente a pesar de la ausencia de la maestra. Esto ha motivado que algunos alumnos/as no hayan tenido tiempo de completar todas las tareas propuestas y que algunas de las tareas entregadas no se correspondieran exactamente con lo que se requería. 
Como ejemplo mencionaré que para la tarea escrita "My amazing animal" se pedía investigar sobre un animal extraño que pudiera sorprender a nuestros compañeros de clase, pero algunos alumnos escogieron un animal común haciendo su tarea más fácil. En cuanto al díalogo en parejas se pedía inventar un juego en el que adivinaban de que animal estaba hablando su compañero a través de pistas, pero en  algunos diálogos el tópico principal eran las mascotas o los animales favoritos de cada niño.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.