Tuesday 8 January 2019

UNIT 2- FOURTH GRADE: "DESCRIBING PEOPLE"

FINAL TASKS/ TAREAS FINALES

1-ORAL- Create your own  wardrobe with vocabulary, preprare a dialogue with a friend, both should decide about the clothes they are wearing for diferent activities: going to a birhtday party, to the cinema, play football, etc. /ORAL: Armario y conversación entre dos amigos / as que decidan que se pondrán para una fiesta, un partido, una excursión, etc. 


2-WRITTEN- Complete a worksheet describing a famous woman who speak in English / ESCRITA: Completar una ficha siguiendo un modelo que describe una mujer famosa que hable en inglés.


3-EXTENSION TASK: Prepare an oral exposition about the woman you wrote.
TAREA DE AMPLIACIÓN: realizar una presentación oral sobre la mujer famosa sobre la que habías descrito.

CONTENTS/ CONTENIDOS :

1-Vocabulary about clothes (school uniform, trousers, shirt, skirt, shoes, dress, shoes, ...) and the physical description of people (short / long / curly / blonde hair, beard, blue eyes, tall, slim, nice, strict, beautiful ...) / Vocabulario relativo a las ropas que usan  y a la descripción física de personas 
2- She has got, she hasn´t got. I have got I haven't got. I'm /She's/ you're wearing.....

ASSESSMENT/ VALORACIÓN


The written task was difficult for this pupils and there was no enough time to correct all of them before Christmas holidays. But pupils improved thier dialogues and in this case most of the class prepared them. Nobody  had time to prepare the extension task. 
The next tasks should be addapted to children ability and it would be necessary to convice pupils about the importance of compliting all their tasks. Teacher would have to remind it often, to check the progress, to correct tasks and to give feedback .
La tarea escrita de está unidad les resulto muy difícil a  estos alumnos/as y no hubo tiempo suficiente para corregirlas antes de las vacaciones de Navidad. Pero los alumnos/as mejoraron sus diálogos y en este caso la mayoría de la clase los preparó. Nadie tuvo tiempo de preparar la tarea de extensión.
Las siguientes tareas deben adaptarse a la capacidad de los niños  y niñas y sería necesario convencerles  sobre la importancia de cumplir todas sus tareas. La maestra tendría que recordarlo a menudo,  verificar el progreso, corregir tareas y  dar retroalimentación.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.