Friday, 9 November 2018

UNIT 1-FOURTH GRADE- "WELCOME AGAIN TO GINES MORATA SCHOOL"

FINAL TASKS/ TAREAS FINALES

1- ORAL: "My school timetable" Dialogue in pairs about the subjects they like and the school timetable/ ORAL: Hablar en parejas sobre las asignaturas que más les gustan y el horario de clase.

2- WRITTEN: "Timetable in English"/ ESCRITA: Preparar su horario de clases en inglés

3- EXPANSION TASK: "Classmates' birthdays"/ TAREA DE AMPLIACIÓN: . Completar el calendario de los cumpleaños de la clase

CONTENTS / CONTENIDOS
1..-Rules and activities in the classroom/ Reglas y actividades de clase.
2- Vocabulary related to the school / (tools and materials of class, subjects, schedule ...). / Vocabulario relacionado con el colegio y la clase
3- Hours and dates. Ordinal numbers / Fechas, horas y números ordinales
4-  "haven't got""hasn't got"


ASSESSMENT/VALORACIÓN/

Pupils in  fourth B meet the  new English teacher for first time. They have to addapt to a new way of working in the class.  In general, pupils were motivated by the work system and worked in a good way, although they are not very autonomous and it was neccessary to remind them the tasks that they had to complete. There was only 1 student who did not complete the individual written task. The oral task has been more difficult, since they  worked in pairs and organized their time to prepare the dialogues. There was a small group of  8 students who did not complete the task. In their self-evaluation they analyzed the causes: on the one hand, it was the first time they work in this way and it was difficult because they did not know how they had to start. On the other hand, They spent a lot of time  in class playing or talking instead of working. They acknowledgedthat they did not study at home or in class to prepare the dialogue. Everyone was willing to improve in the second unit.

Este ha sido el primer contacto del alumnado de cuarto B con una nueva maestra de inglés y con su sistema de trabajo.  En general la clase ha respondido bien y se sienten motivados por el sistema de trabajo, aunque son poco autónomos y hay que recordar con frecuencia las tareas que deben ir completando,  tan sólo 1 alumno no ha cumplimentado la tarea escrita individual. La tarea oral ha sido costado más, ya qu tenían que trabajar en parejas y organizar su tiempo para preparar bien los diálogos, ha habido un grupo de unos 8 alumnos/as que no han completado la tarea. En su autoevaluación han analizado las causas:  por un lado, era la primera vez y les costó empezar ya que no sabían muy bien que había que hacer, por otro lado han perdido mucho tiempo en clase hablando de otras cosas en lugar de preparar además algunos renonocen que no han estudiado ni en casa ni en clase para preparar el diálogo. Todos están dispuestos a mejorar en la segunda unidad.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.