Tuesday 27 November 2018

UNIT 1- SIXTH GRADE: "FREE TIME: CINEMA & TV"

FINAL TASKS/ TAREAS FINALES


1-WRITTEN: Work in teams to prepare a survey about leisure activities with 10 different questions. Ask your classmates, frieds and relatives. / ESCRITA : En equipos preparar una encuesta con 10 preguntas diferentes sobre actividades de tiempo libre. Realizar la encuesta entre compañeros/as, amigos/as y familiares.

2-ORAL: A) Prepare an oral presentation to explain  the results of your survey. B)Perfom a scene of your favourite film or prepare a dialogue about your favourite movies or TV programs. / ORAL: A) Realizar una exposición oral en la que expliquen los resultados de la encuesta realizada.B)  Diálogo sobre sus películas o programas de TV preferidos o  una escena de su película favorita
TAREA A

  TAREA B


3-EXTENSION TASK : Write a review about a film shot in Almería. / TAREA DE AMPLIACIÓN: Cumplimentar una reseña sobre una película rodada en Almería

CONTENTS/ CONTENIDOS 

Vocabulary about free time, cinema and TV / (TV program, film, movie, actor, free time,  the weather forecast, new, comedy, series, playing football, going to the park, dancing…) Vocabulario relativo a tiempo libre, cine y TV 
Expressing preferences for their free time/ Expresión de que les gusta hacer en su tiempo libre (I like reading). 
Ask and answer questions (Yes/no questions & Wh questions) / Hacer y responder preguntas 

ASSESSMENT/ VALORACIÓN

Unit 1 was too long and  complicated for many students.
The surveys were carried out through the google page and were sent and completed by email, which increased the digital competence of the students and motivated them to carry out the task as well as providing the results directly in order to be presented. However, the lack of time meant that the pupils in 6th B  could not make their oral presentation about survey results. It was done by pupils in  6th B  although the expositions were very poorly prepared, in most cases pupils just  read   the results. This oral task has not been taken into account for the evaluation of the unit.
The dialogues on cinema and television were prepared and carried out in a very positive way by almost all the students, only three people did not have a good preparation  for this task and they coul not  carry it out properly. Some of the students could even complete the extension task.
La unidad 1 fue demasiado larga y fue muy complicada para muchos alumnos. Las encuestas se realizaron a través de la página de google y fueron enviadas y cumplimentadas por correo electrónico, lo cuál incremento la competencia digital del alumnado y les motivó en la realización de la tarea además de proporcionar los resultados directamente para poder ser presentados. Sin embargo la falta de tiempo hizo que la clase de 6ºB no pudiera realizar la exposición oral sobre sus resultados. Si se realizó en la clase de 6º A, aunque las exposiciones estuvieron muy poco preparadas, limitándose en la mayoría de los casos a la lectura de los resultados. Esta tarea oral no ha sido tenida en cuenta para la evaluación de la unidad. 
Los diálogos sobre cine y televisión si  fueron preparados y realizados en forma muy positiva por casi todo el alumnado, tan solo tres personas no prepararon lo suficiente esta tarea para poder realizarla de forma adecuada.   Algunos de los alumnos pudieron incluso cumplimentar la tarea de ampliación.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.